GÖNÜLLÜ ÇALIŞMALAR VE VAKIFLAR

Dünya’da her 1000 çocuktan 8’i doğumsal kalp hastalığıyla doğmaktadır. Doğumsal kalp hastalıklarının büyük çoğunluğu cerrahi ya da girişimsel yöntemlerle tedavi edilebilmekte, çocukların çoğunluğu tedavi sonrası yaşamlarına yaşıtlarına benzer şekilde devam edebilmektedir. Bu tedaviye erişimin olmadığı durumlarda çocuklar hayati risklerle karşı karşıya kalmakta, erken yaşlarda hayatlarını kaybetmektedir.  Erken tanı, doğru tedaviye erişim olanakları doğumsal kalp hastası çocuklar ve aileleri için yaşamsal önem taşır.

Ord. Prof. Dr. A. Kalangos gönüllü sağlık ekibiyle dünyayı dolaşarak, düşük ve orta gelirli ülkelerde yeterli yerel sağlık hizmetlerine erişimi olmayan kalp hastası çocukları ameliyat etmektedir. Şimdiye kadar kendisi ve ekibi Gürcistan, Eritre, Mozambik, Lübnan, Mauritius, Hindistan, Vietnam, Çin, Sırbistan, Moldova, Kıbrıs, Mısır, Cezayir, Suriye, Nijerya, Kamerun, Fas, Malezya, Komor Adaları, Madagaskar, Kırgızistan, Azerbaycan dahil 20'den fazla ülkede doğuştan kalp hastalığı olan 17.000'den fazla çocuğu tedavi etmiştir.

Ordinaryüs Prof. Dr. Afksendiyos Kalangos artık Türkiye'de Türkiye'nin yetiştirdiği en büyük cerrahlardan Ord. Prof. Afksendiyos Kalangos, çocuklara ücretsiz ameliyat projesi için geliyor

Dr. Kalangos daha fazla kalp hastası çocuğun sağlığına kavuşabilmesi için yürüttüğü gönüllü çalışma ve projeleri, kurucusu olduğu sivil toplum kuruluşlarıyla sürdürülebilir ve kurumsal hale getirmiştir.

Coeurs Pour Tous

Coeurs Pour Tous (Herkes için Kalpler) Logosu

Dr. Kalangos 1998’de Coeurs Pour Tous (Herkes için Kalpler) adlı hayır kurumunu kurdu.

Kalangos Vakfı

Kalangos Foundation logo

2002’de Cenevre’de Kalangos Vakfı’nı kurdu. Kalangos Vakfı daha sonra

merkezi İsviçre’nin yanısıra Türkiye ve Yunanistan’da da kuruldu.

Global Health Network

Global Heart Network Foundation logo

2011'de Delaware, ABD'de Küresel Kalp Ağı Vakfı’nın kurucularından oldu.

GFHM

Global Forum on Humanitarian Medicine in Cardiology Logo

2003 yılında Cenevre’de Kardiyoloji ve Kalp Cerrahisinde İnsani Tıp Üzerine Küresel Forum’unu kurdu. Forum, dünyanın farklı yerlerinden uzmanları bir araya getirerek küresel uzmanlığı ve modern kardiyoloji ve kardiyovasküler tekniklerin en son teknolojik gelişmelerini paylaşmayı amaçlamaktadır.1

Ordinaryus Profesör Doktor Afksendiyos Kalangos